zondag 22 mei 2016

Dag 18 Drakensbergen (Three Trees lodge-Bergville)

Vanmorgen besluiten we deel te nemen aan  een toer naar de top van de Spioenkop. Ook wel eens lekker om de high lights te zien en daarin zelf geen initiatief te hoeven nemen . Ze noemen deze  toer de Battle tour. Trek jij dit wel, vraagt mijn mannetje? Tuurlijk zeg ik, lijkt me juist super leuk. Ik had werkelijk geen idee wat Battle tour betekende, ik dacht gewoon een trip met highlights . De gids kwam en vroeg waar we het verhaal vooraf aan de toer wilden horen. Nou doe maar lekker hier op de veranda zeiden we. Al vrij snel kwam ik erachter waar ik ja tegen had gezegd. We gaan een slagveld tocht maken. De boeren zijn hier in heftige oorlog geweest met de britten in 1900. De lieve man had zoveel passie voor zijn verhaal dat hij zeker een uur lang over de geschiedenis heeft verteld.  Ik was na een kwartier de weg al kwijt (het was ook nog eens in het engels). Vervolgens zijn we naar de Spioenkop gereden en heb ik boven op de berg nog eens 3 uur in het engels geschiedenis les gehad.

Peter heeft genoten, maar heeft daar ook zijn interesse liggen, ik kwam helemaal versleten terug. Heb vervolgens de rest van de dag niets meer gedaan. Zitten vanaf het terras en genieten van de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten