zondag 15 mei 2016

Dag 11 Mashatu game reserve Botswana

Het begint voor jullie misschien eentonig  te worden, maar wij krijgen er niet genoeg van. Dus weer vroeg uit de veren om op safari te gaan vandaag. We vangen een vers spoor op van een luipaard en gaan het volgen. Vrij snel staan we oog in oog met het luipaard. Geweldig om te zien. We achtervolgen hem met de jeep zeker een half uur lang. Uiteraard ook nog heel veel ander wild gespot vandaag maar dit was toch wel de topper vandaag.

Tijdens de brunch vertelt Kathy (onze professor) dat ze auteur is en reisverslagen schrijft voor een Amerikaanse uitgever. Dit wordt in boekvorm en als artikelen in kranten nog steeds gepubliceerd. Haar verhalen zijn dan ook zeer boeiend om naar te luisteren. Wat een lady! Ze vertelde daarnaast dat ze momenteel wat rustiger aan moet doen i.v.m. met 3 gebroken ribben. Opgelopen tijdens een val van een quad in de duinen van Namibië enkele weken geleden. Ik zeg Kathy… je bent 81, wat haal je in hoofd om dat te doen. Ik zie mezelf dat nog niet doen als ik 81 ben hoor. Ze kijkt me lachend aan en zeg.. ach.. vorig jaar ben ik nog wezen raften. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten