vrijdag 6 mei 2016

Dag 1 Amsterdam - Johannesburg

Vanmorgen zijn we door onze oudste zoon Lennart naar Schiphol gebracht. Wat een luxe! Geen gedoe met parkeren, maar gewoon lekker voor de vertrekhal afgezet worden. Dat was natuurlijk ook eigen belang van zoonlief want die heeft nu 3 weken de BMW van zijn pa. Inchecken hadden we thuis al gedaan via internet dus we hoeven alleen nog maar de koffers af te geven. En daar begint de gezelligheid al. Wat vele lukt aan het einde van de vakantie lukt mij al op de heenreis. 1 koffer was 25 kilo, 2 kg te zwaar dus. Of we ons even willen melden bij de balie. Daar kregen we de keuze; of 100 euro bijbetalen, of 2 kilo er uithalen en als handbagage meenemen.  Daar gaat mijn leuke plannetje. Ik had namelijk bedacht een vrij lege kleine koffer als handbagage mee te nemen zodat we deze tijdens onze reis kunnen vullen met aankoopopdrachten van het thuisfront en souvenirs. Maar honderd euro bijbetalen is veel geld, dus dan maar overladen (waren natuurlijk al die schoenen van Peter). Na de douane kreeg ik een lekker gevoel, toch mooi honderd euro bespaard, ga ik eens even een lekker geurtje van kopen.
De vlucht was lang, bijna 11 uur.  Maar bij aankomst ging de paspoort controle en het ophalen van de koffers bijzonder vlot. Hup naar de uitgang in de hoop dat er iemand staat om ons op te vangen.  Want de bestorming van allerlei spontane  hulptroepen van een aantal jaar geleden zit nog vers in mijn geheugen. Mijn zorg was onterecht. Er stond keurig iemand met een bordje waarop onze namen waren geschreven en we werden snel door de massa heen geloosd. Binnen 3 kwartier zaten we heerlijk in het hotel aan een glas bubbels. Voor onze honeymoon zei die aardige mevrouw. We keken elkaar aan en moesten lachen. We hebben maar niet gezegd dat wel al 28 jaar getrouwd zijn.

Na de bubbels even met het thuisfront contact gezocht om te vertellen dat alles goed was verlopen. We kregen een leuke foto terug.. Onze woonkamer is omgebouwd tot een gamehol. Zo te zien hebben ze het prima naar hun zin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten